marți, 4 septembrie 2012

Despre dragoste de ţară

Cuvîntul “emigrare” dă peste 1,3 milioane rezultate pe Google, aproape toţi elevii ce ajung la bac se gîndesc să plece peste hotare, iar din cei ce pleacă, puţini se mai întorc înapoi. Da, subiectul dat este actual în Moldova! Suntem gata să mergem oriunde, numai aici să nu rămînem. Europenii vin la noi pentru odihnă, sarmale şi vin, moldovenii visează cu ochii deschişi la o viză sau un Green Card. Poate că după o viaţă decentă, cu salariu bun şi griji puţine, o vacanţă petrecută în Moldova e o alegere originală şi curajoasă. 

Poate noi nu vedem ce văd ei, ni se pare că este bine acolo unde nu suntem, dar dovezile infirmă această ipoteză. Am prieteni care au plecat peste hotare şi nu mai vor să se întoarcă aici. De fapt, oricine din ai noştri are rude/cunoştinţe plecate. 


Abordarea acestui subiect este rezultatul natural al entuziasmului pe care îl au toţi cînd se reîntorc de peste hotare. Cînd aud oameni vorbind despre cît este de bine în, Olanda sau Germania, îmi vine să iau primul avion şi să plec cît mai repede posibil!


Pentru a face o descriere clară, obiectivă, a unei vacanţe întregi petrecute în SUA, următoarea postare o să fie un guest post, un articol scris de o prietenă bună, o fată deşteaptă, care a reuşit să cunoască îndeaproape obiceiurile şi viaţa unei societăţi atît de dezvoltate! 

Curînd va aparea şi articolul! Abia aşteptăm să împărţim cu voi senzaţiile unei vacanţe de neuitat!



4 comentarii:

  1. draga Nicoleta, lumea pleaca din cauza nivelului de trai, fiindca moldovanul unde nu se duce oricum tine din ceva traditii, cel putin tot la acele sarmale ramin si tot se bucura in felul lor...
    Eu iaka am finisat studiile, insa sa ma angajez in orashul meu nu am putut, e trist insa asa a fost sa plec acolo unde mi-am gasit un lucru dupa plac si cu un salariu cit de cit satisfacut, insa la noi totul e atit de jalnik si totul e atit de scump (((((( Poporul nostru tot merita salarii mari ca sa poata calatori, sa isi vada de vise, tinerii sa poata trai separat si fara invidii, insa la noi oliaka e paranormal...
    sa ai ginduri curate!
    cu drag,
    Liuba
    xxx

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. încerc să fiu realistă, puţini au la ce să se întoarcă. puţini au puterea de a fi patrioţi, atunci cînd ţara ta nu are nevoie de tine.

      Ștergere
  2. Interesant acest articol. Felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  3. Despre tara de dincoace de Prut, cea care a fost si cea care este:
    http://deieri-deazi.blogspot.ro
    Daca iti place - adaugal in lista ta de bloguri. O voi face si eu cu blogul tau. Imi place!

    RăspundețiȘtergere