duminică, 19 februarie 2012

Iluzii


Pe toți ne unește un lucru: dorința de superioritate, de a ieși din tipare și de a atrage atenție. Și oare există loc mai potrivit de cît rețelele de socializare pentru a te distinge de  “mediocritatea” din jur?

Mă voi referi la Facebook, deoarece nu am avut experiență de utilizare a alor site-uri te tipul ăsta.


Tumblr_kvwgl9zpuu1qzprs3o1_400_large
Facebook este o scenă pe care sunt forțat hiperbolizate sau imitate niște relații, iubiri, prietenii. Pe scurt, acolo totul devine mai dramatic. Iar motivele sunt clare, logic, te vede lumea. Cele mai strînse și sincere prietenii sunt trăite online, printr-un schimb caraghios de inimioare, statusuri și taguri. Spun caraghios, deoarece unii, vazîndu-se față în față nici măcar nu se salută.  Cele mai pasionale iubiri, cu certuri, schimbari în “relationship status”, promisiuni și declarații se las urmărite de ochii unui întreg friendlist. Iar eu sunt de părere că problemele personale trebuie rezolvate în intimitate, puțină discreție nu strică. (If you have a problem face it, don't facebook it).
Chiar și cele mai simple lucruri, de la o ieșire în oraș pînă la vizionarea unui film merită un stauts și un check-in: “trebuie să vadă lumea că petrec și ma simt perfect”. Bun, bun, înțeleg intenția. Numai că de obicei aceste momente frumoase trebuie trăite din plin, nu în superficialitatea unui  update. Dacă îți este atît de bine, cum naiba găsești timp pentru facebook?

Este un fenomen ce ia amploare, deoarece dacă viața reală nu este deajuns de satisfăcătoare, profilul ideal compensează acest neajuns. Probabil se vrea provocată invidie, bîrfe. Pe lîngă faptul că acești oameni irită vizual prin prezența lor pe net, vine la pachet și urmarea  negativă pentru ei înșiși: prea mult timp petrecut online duce la ignorarea altor aspecte ale existenței lor și concentrarea într-o pierdere de timp prostească.

Iar eu, de cele mai multe ori intru pe Facebook pentru a rîde. Rîsul este sănătos.



5 comentarii:

  1. Ăsta şi a fost scopul Facebook, consta in atragerea acelor persoane care fără dorinţă sa posteze, sa posteze şi iar sa posteze, dorinţa de a publica ceva nou şi de a se lauda cuiva a şi pus vîrful acestui adevărat imperiu. În 6 ani "cumpăraţi" jumătate de miliard de oameni, care fără să conştientizeze au ajutat ca compania să ajunga pe puntea unui business "umplut" cu miliarde de dolari.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. corect, dar totuşi nu toţi fac asta. unii mai intră să vorbească cu oamenii pe care-i văd rar.

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. e mai uşor să găseşti oamenii pe facebook de cît pe skype... ai nevoie doar de nume, nu de un ID special.

      Ștergere
    2. perfectă dreptate :P

      Ștergere