marți, 22 mai 2012

Nu despre modă şi bun-simţ


De ce ai noştri nu pun accent pe calitatea unui produs, ci pe preţul lui? Cine mai poate fi impresionat cu poveşti despre sume fabuloase cheltuite pe nişte nimicuri? Înţeleg, am trecut prin perioada sovietică, după zeci de ani de gri şi monotonie fiecare tindea să se afirme. Din acest motiv, probabil, anii 90’ au fost o perioadă în care se purta sclipici, culori, printuri inimaginabile.  Intenţia era să demonstreze tuturor clasă şi starea materială bună. Ironic, au obţinut opusul.
A venit timpul să ne conformăm cu vremurile noi. Eu fac parte dintr-o generaţie foarte tînără, care ar trebui să gîndească diferit, să scape de complexele vremurilor demult apuse şi să evolueze. Nici vorbă. Priorităţile sunt aranjate cam în următoarea ordine: brand, tendinţe, apoi undeva la sfîrşit vine confortul şi calitatea. Iar dacă preţul nu este cumva de ajuns de mare,  îl creştem noi de vreo 3 ori şi povestim prietenelor despre shoppingul reuşit. 
Iată un exemplu: mi-am cumpărat o pereche de balerini, pentru care am plătit 270 lei, iar o domnişoară cu papuci identici afirmă că i-a luat cu vreo mie de lei. Buuuun. Aici chiar este ceva foarte greşit în modul ei de a gîndi. Cred că e în regulă să-mi procur îmbrăcăminte ieftină, nu ascund asta şi consider că este nevoie de mult noroc, ochi bun şi îndemînă pentru a găsi cele mai bune reduceri. E mare prostie să plăteşti sume enorme doar pentru un nume, sau şi mai rău, să  te prefaci că aşa ai face-o. Şi e penibil să vezi pe cineva în oraş purtînd fiiix acelaşi articol (mii de lei, ce să mai vorbim, exclusivitate şi unicitate).
De unde să vină schimbările cînd şi polobocul *tuse* mă iertaţi, cîntăreaţa Mariana Şura merge la Cannes cu o rochie kitsch de culoare alastru-alb-verde-roşu-negru-roz-cafeniu şi afirmă că e cumpărată dintr-un magazin scump. Orice femeie rafinată, cu simţ estetic îşi dă seama că nici nu miroase pe aici a scump. Chiar să fi vrut să găsesc o rochie mai urîtă, nu sunt sigură că mi-ar fi reuşi. Este pur şi simplu un dezastru.
 Moldovenii sunt glamorous, moldovenii ştiu să se îmbrace, nu au nevoie de sfaturi şi critică constructivă. Încăpăţînarea, mîndria şi încrederea prea mare în propriile forţe - iată defectele ce ne frînează mult dezvoltarea personală.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu